Sari la conținut

Tehnici simple de interacțiune cu un copil cu ADHD – Yolanda Crețescu psiholog clinician

Afișată în: Materiale print, Părinți, Profesori, Toate

Tehnici simple de interacțiune cu un copil cu adhd – o serie de recomandări oferite de Yolanda Crețescu psiholog clinician

Cum pot părinții sa ajute copilul acasă?

Sprijinul din familie este esențial pentru un copil cu ADHD.

Rutine clare și previzibile – Copiii cu ADHD beneficiază de un program zilnic bine stabilit. Orele de teme, mese și somn ar trebui să fie consecvente.

Liste și organizatoare vizuale – Un calendar colorat sau o listă de sarcini zilnice îi pot ajuta pe copii să își amintească ce au de făcut.

Reducerea factorilor de distragere în timpul temelor – Crearea unui spațiu de lucru organizat, fără televizor sau zgomot puternic, îmbunătățește concentrarea.

Exerciții fizice regulate – Activitatea fizică ajută la eliberarea excesului de energie și îmbunătățește atenția.

Recompense pentru progres, nu pedepse pentru greșeli – Recunoașterea efortului depus și oferirea de încurajări pot stimula motivația copilului.

 

Cum sa interacționăm cu un copil cu ADHD în mediul şcolar?

Profesorii pot adopta strategii simple, dar eficiente:

Folosirea instrucțiunilor clare și scurte – În loc de „Termină exercițiile și apoi scrie un eseu”, este mai eficient să spunem „Rezolvă trei exerciții, apoi vin să verific”.

Împărțirea sarcinilor în pași mici – Copiii cu ADHD pot deveni copleșiți de teme lungi. Dacă un proiect trebuie finalizat în două săptămâni, este mai bine să se stabilească obiective zilnice clare.

Locul în clasă contează – Așezarea copilului în fața clasei, departe de fereastră sau ușa care ar putea fi factori de distragere, poate îmbunătăți atenția.

Folosirea suportului vizual – Scheme, liste, culori și imagini pot ajuta copiii să își amintească mai ușor informațiile.

Oferirea de pauze scurte – Dacă un copil pare că își pierde concentrarea, o scurtă pauză de mișcare poate face diferența.

 

Instrumente concrete de intervenție

La școală:

  1. Scala de evaluare Conners – Un instrument utilizat de profesori și părinți pentru identificarea simptomelor ADHD.
  2. Tehnici de autocontrol – Folosirea unui ceas cu alarmă pentru a indica trecerea timpului la teme.
  3. Cărți de autoajutor pentru copii – Resurse vizuale și interactive care explica ADHD într-un mod accesibil.

Acasă:

  1. Aplicaţii de gestionare a timpului – Aplicații precum „Forest” sau „Focus Keeper” ajută copilul să mențină atenția pe o anumită activitate.
  2. Jocuri pentru dezvoltarea atenției – Sudoku, puzzle-uri sau jocuri de memorie pot îmbunătăți concentrarea.
  3. Terapia cognitiv-comportamentală (CBT) – Ajută la dezvoltarea autocontrolului și la reducerea impulsivității.
  4. Atelierele de teatru terapeutic

 

Copiii cu ADHD au nevoie de un mediu care să le faciliteze concentrarea și să le ofere structura necesară pentru succes.

Alături de specialiştii noștri, înveţi CUM să te uiți la comportamentele copilului si CE sa faci potrivit lui CU CINE? psih. Yolanda Crețescu

 

 

 

 

 

ADHD

HELPLINE SCHOOLHUB

0374 078 078

 

TEAM

in ritmul tău depreHUB

Materiale similare:

Semnalare eveniment:

Serviciul Unic de urgență - 112

În cazuri grave, care reprezintă o urgență: semnalați telefonic prin Serviciul Național Unic de Apel de Urgenţă 112

Numărul UNIC național pentru copii

destinat raportării cazurilor de abuz, neglijare, exploatare și orice altă formă de violență asupra copilului.

Articole recente