Polițiștii de prevenire băcăuani au desfășurat activități informativ-preventive în rândul elevilor, cu ocazia Zilei Internaționale a Nonviolenței în Școli, marcată în fiecare an la data de 30 ianuarie.
Deși Ziua Internațională pentru Nonviolență în Școală este marcată în fiecare an în data de 30 ianuarie, mesajul pe care îl transmite trebuie să fie promovat în fiecare zi – să prevenim și să eliminăm violența, iar în același timp să promoveze în școală, dar și în comunitate, mesajul respectului și al toleranței. Violența, sub orice formă, nu trebuie să se regăsească în spațiul educațional, iar problema violenței trebuie să devină o temă de reflecție și atitudine pentru fiecare cetățean, fie el copil sau părinte.
Astfel, polițiștii Compartimentului de Analiză și Prevenire a Criminalității au organizat în această perioadă activități pentru prevenirea violenței în cadrul școlii, a victimizării minorilor dar și pentru prevenirea delincvenței juvenile, la care au participat elevi de la Școala nr. 10 Bacău, Liceul Tehnologic ”Anghel Saligny” Bacău, Școala Gimnazială ”Explorator Teodor Gheorghe Negoiță” Sascut și Liceul Tehnologic ”Jacques M. Elias” Sascut.
Pentru a marca Ziua Internațională pentru Nonviolență în Școală, Consiliul Școlar al elevilor din Școala nr. 10 Bacău a inițiat activitatea ”Be a Buddy, Not a Bully”, ce a constat într-o scenetă cu tema prevenirea bullyingului.
Elevii prezenți, reprezentanți ai tutoror claselor școlii, de la cei mai mici, până la cei mai mari au fost informați despre legislația în domeniu și despre modalități de rezolvare a conflictelor, prin comunicare. Fie că vorbim despre activitatea organizată de Consiliul Elevilor Școlii nr. 10 Bacău, fie despre proiectul – concurs ”Vă rugăm, spuneți NU actelor de violență” inițiat de Școala Gimnazială ”Explorator Teodor Gheorghe Negoiță” Sascut, mesajul transmis a fost, fără violență în școală!
Polițiștii au prezentat formele de violență care apar cel mai frecvent în cadrul școlii, dar și efectele negative asupra tuturor celor implicați.
Elevii au dat exemple din experiența proprie, când s-au aflat fie în postura de agresor, fie de victimă. De asemenea, au urmărit cazuri reale întâmplate în școlile din România.
Împreună cu polițiștii și cu profesorii prezenți, elevii au dezbătut fiecare caz în parte și au încercat să găsească alternative comportamentale nonviolente și soluții pe termen lung pentru diminuarea acestui fenomen.
Participanții au primit răspunsuri la întrebările legate de modul în care pot gestiona o situație de violență, cum pot fi sancționați, dar și cum se pot implica pentru a-și sprijini colegii. Aceștia au fost sfătuiți să mențină relații armonioase cu colegii, bazate pe solidaritate și respect și să informeze un adult de încredere oricând se simt în pericol.