Fenomenul de tip bullying pentru gimnaziu
Despre lecție

Scopul exercițiului:
Acest exercițiu are drept scop dezvoltarea capacității de a aplica cunoștințele la situații concrete din viața de elev.

Vă invităm să parcurgeți studiile de caz.

Cazul 1:

A.N.: „Am lucrat la o prezentare alături de o colegă care, în mod constant, mă făcea să mă simt prost. Se lua de mine, de hainele mele și îmi punea porecle. Într-o zi m-a tras de păr. Într-o pauză era singură și am decis să-i spun cât de mult mă afectează comportamentul ei. Nu am devenit prietene, dar lucrurile s-au îmbunătățit între noi.”

Cazul 2:

L.P.: „Mereu am fost ținta ironiilor și a glumelor fraților mei mai mari. Când am mers la școală, am început să-mi lovesc colegii. Acest lucru mă făcea să mă simt mai puternic. Simțeam că răscumpăram suferința provocată de frații mei. Într-o zi, un băiat pe care-l agresasem plângea într-un colț. Atunci mi-am amintit că eu plângeam exact ca el.”

Răspundeți la întrebarea:

Ce fenomen este prezentat în aceste cazuri?

Propune soluții eficiente de gestionare a acestora!