1. Denumire campanie: Campania preventivă „SEMAFORUL EMOȚIILOR”
2. Inițiatori: BIROUL SIGURANȚA ȘCOLARĂ impreuna cu ANA CPECA Brasov
3. Scopul campaniei:
Dezvoltarea emoţională a elevilor din judeţul Braşov, precum şi a populaţiei generale, cu privire la rolul emoţiilor şi gestionarea acestora în vederea neînceperii sau întârzierii debutului violenței școlare, consumului de droguri, bullying-ului, a consumului de tutun, alcool, canabis şi noi substanţe psihoactive. Proiectul se bazează pe modelul inteligenţei emoţionale, dezvoltat de Daniel Goleman. Inteligenţa emoţională din viaţa adultă îşi are originea în dezvoltarea competenţelor emoţionale şi sociale în perioada preşcolară şi şcolară, acestea fiind perioade de achiziţii fundamentale în plan emoţional, social şi cognitiv. În multe cazuri, violența, bullying-ul, consumul de droguri compensează incapacitatea de a gestiona, într-un mod mai adecvat, sentimentele de tristeţe şi lipsă de speranţă. O deficienţă emoţională gravă are ca rezultat incapacitatea oamenilor de „a percepe” semnificaţia noilor informaţii
4. Obiectivele campaniei:
Dezvoltarea emoţională a elevilor din judeţul Braşov, în anii școlari 2021-2024, precum şi a populaţiei generale, cu privire la rolul emoţiilor şi gestionarea acestora în vederea neînceperii sau întârzierii debutului consumului de droguri, a violenței școlare, bullying-ului, a consumului de tutun, alcool, canabis şi noi substanţe psihoactive
Obiectiv specific : Creşterea nivelului de informare şi conştientizare a efectelor şi riscurilor violenței școlare, bullying-ului, consumului de droguri, tutun, alcool, canabis şi noi substanţe psihoactive, facilitarea schimbului de informatii şi identificarea de soluţii creative de actiune în prevenirea faptelor și comportamentului antisocial în rândul elevilor de gimnaziu și liceu, prin desfăşurarea de activități de informare-conştientizare, de prezentare și afișare a posterului proiectului, în cadrul unităților de învățământ interesate din judeţul Braşov, în perioada noiembrie 2021 – iunie 2024, precum și distribuire de materiale informative.
5. Grup țintă: Campania se adreseaza elevilor cu vârste cuprinse între 9 – 18 ani
6. Durata campaniei: Campania se deruleaza în perioada noiembrie 2021 – iulie 2024.
7. Direcții de acțiune:
- Activităţi preliminare: întâlniri de lucru; selectarea unităţilor de învăţământ; selectarea spaţiilor cu impact vizual pentru afişarea posterului realizat în cadrul proiectului
- Promovarea proiectului: transmiterea unor comunicate/materiale de presă, postarea articolelor evenimentului pe site-urile şi paginile de facebook/instagram ale organizatorului şi entităţilor interesate
- Implementarea proiectului: realizarea activităţilor de informare – conştientizare şi de afişare a posterului proiectului
- Evaluarea proiectului: elaborarea unei fişe intermediare la finele primului an de implementare şi a fişei finale a proiectului
8. Parteneri: Inspectoratul de Poliție Județean Brasov
Centrul de Prevenire, Evaluare și Consiliere Antidrog Brasov
Inspectoratul Școlar Județean Brașov
9. Materiale suport realizate:
- 65.000 buc. postere tip A4 care au fot distribuite catre grupul tinta prin ntemediul cadrelor didactice si cu ocazia activitatilor desfasurate (model)
- 5.500 buc. postere 50 x 70 cm care au fost afisate in toate clasele din unitatile de invatamant din jud Brasov