Adrese și contacte utile

1. Serviciul Unic de urgență – 112
https://www.politiaromana.ro/ro/politia-apelul-de-urgenta-112
https://sts.ro/ro/despre-112/


Numărul unic de apel 112 este număr telefonic gratuit, pus la dispoziţia cetăţeanului de către toţi operatorii de telefonie fixă sau mobilă, pentru situaţiile de urgenţă ce ameninţă siguranţa cetăţeanului şi a bunurilor acestuia, siguranţa naţională şi alte cazuri prevăzute de lege.
Preluarea apelului se efectuează de către Serviciul de Telecomunicaţii Speciale care, în funcţie de specificul acestuia, îl redirecţionează către serviciile specializate de intervenţie, şi anume: ambulanţă, poliţie şi pompieri.
Dispeceratele de poliţie au capacitatea de a recepţiona toate apelurile primite, 24 ore pe zi, de a transmite în regim de urgenţă orice informaţie necesară activităţii de poliţie şi de a coordona toate activităţile din raza de competenţă a unităţii respective. Dacă evenimentul sesizat este de competenţa şi a altor servicii de intervenţie, ambulanţă sau pompieri, prin sistemul 112 apelul se preia concomitent şi de către acestea, în sistem gen conferinţă, fără a fi nevoie de alte apeluri suplimentare.

Sfaturi utile pentru cetăţeni:
apelarea prin sistemul naţional Apeluri de urgenţă 112, trebuie făcută numai în cazuri de urgenţă, care necesită intervenţia promptă a structurilor de poliţie pentru soluţionarea evenimentului;
este important ca indiferent de situaţia în care vă aflaţi, să vă păstraţi controlul şi să răspundeţi la întrebările pe care vi le adresează operatorul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale sau al dispeceratului de poliţie, pentru a scurta timpul de culegere a datelor necesare efectuării intervenţiei de către structura competentă;
este important să comunicaţi cu exactitate timpul şi locul producerii evenimentului, numărul şi semnalmentele persoanelor implicate, numărul camerei/apartamentului, intersecţii, cartiere, străzi apropiate, obiective din zonă etc;
nu abuzaţi de acest număr de telefon fără motiv real .
Pentru informaţii suplimentare, sistemul 112 pune la dispoziţie, prin intermediul paginii sale de internet (www.112.ro), informaţii de interes public din sfera sa de activitate.

2. Numărul unic național pentru copii – 119
Numărul UNIC național pentru copii- 119
PENTRU SESIZAREA CAZURILOR DE ABUZ, NEGLIJARE ŞI EXPLOATARE A COPILULUI
Serviciu furnizat de Direcţiile Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului
Guvernul a lansat în 5 ianuarie, 2022, numărul unic național 119, destinat raportării și prevenirii cazurilor de abuz, exploatare, neglijare și forme de violență asupra copilului.
Numărul este disponibil în toate rețelele publice de comunicații din România.
În toate cele 47 de DGASPC-uri s-a înființat un birou de operatori care va deservi aceste apeluri.
Peste 100 de persoane din întreaga țară vor fi implicate în intervenția echipelor mobile, a consilierilor și psihologilor în cazurile semnalate la acest număr de telefon.
Serviciul de Telecomunicații Speciale a asigurat instalarea echipamentelor și instruirea personalului aferent, astfel încât numărul să devină operațional.
Autoritatea pentru Drepturile Copilului și Adopție va monitoriza asigurarea funcționării efective și prompte a acestui nou serviciu, în beneficiul copiilor.
Apelurile realizate la numărul unic 119 sunt gratuite pentru apelanți.

3. Alerta răpire copil
http://alertarapirecopil.ro/
https://www.youtube.com/watch?v=V_7CgKBFGac
Contactați-ne pe adresa de e-mail : alerta.rapire@politiaromana.ro

„ALERTĂ RĂPIRE COPIL!” este un mecanism de acțiune complementar activităților pe care Poliția și Parchetul le desfășoară în cazul disparițiilor de copii, fiind utilizat numai în situații de răpiri sau dispariții care pun în pericol viața sau sănătatea copilului.
„ALERTĂ RĂPIRE COPIL!” are ca scop găsirea copilului și salvarea vieții acestuia prin:
difuzarea semnalului de alertă a răpirii copilului în cât mai scurt timp, în cât mai diverse medii și către cât mai mulți oameni ;
colectarea rapidă a informațiilor relevante de la cetățeni ;
intervenția rapidă a autorităților .
„ALERTĂ RĂPIRE COPIL!” mobilizează mijloace excepționale pentru situații excepționale.

4. FII PREGĂTIT pentru SITUAȚII DE URGENȚĂ!
http://www.fiipregatit.ro
Într-o situație de urgență reacționezi corect dacă ești informat, pregătit, solidar.
Planul personal pentru situații de urgență este compus în principal din 3 elemente de bază:
1.Să fii informat din surse sigure (oficiale) și pregătit înainte de situație
2.Să știi ce trebuie să faci în timpul unei situații, să nu te panichezi, să acționezi rațional
3.Să urmezi recomandările oficiale, să știi cum poți să îi ajuți și să îi protejezi pe cei din jurul tău – folosește ghidurile avizate

5. Ministerul Afacerilor Interne
http://www.mai.gov.ro/

6. Poliția Română
http://www.politiaromana.ro/

7. Tel verde ANA – Prevenire, Evaluare și Consiliere Antidrog
TEL – VERDE: 0800870070

8. Help line Copii Singuri Acasă
Tel – 0800 070 040
https://copiisinguriacasa.ro/
Copii singuri acasa
Email: secretariat@salvaticopiii.ro
021.224.24.52
Apelabil cu tarif normal din afara teritoriului României.
Disponibil luni – vineri între orele 9.30 – 17.30

Programul Salvați Copiii destinat copiilor cu părinții plecați la muncă în străinătate urmăreşte reducerea impactului negativ al migraţiei economice a părinţilor asupra copiilor rămaşi acasă prin:
Oferirea de servicii de suport psihologic, educational și social pentru copii şi părinţi/ persoane în grija cărora au rămas copiii, în 17 centre de zi; Oferirea de informații și consiliere pentru copii, persoane în grija cărora au rămas aceştia, părinți și specialiști, prin intermediul unei linii telefonice Help-Line și a unei platforme online; Oferirea de suport pentru aplicarea legislaţiei, identificarea, îndrumarea şi oferirea de servicii pentru copii, prin intermediul unui grup naţional şi a unor grupuri locale de lucru; Creşterea nivelului de conştientizare asupra efectelor migraţiei părinţilor asupra copiilor rămaşi acasă şi obligaţiilor legale ale părinţilor în ceea ce priveşte migraţia pentru muncă, prin intermediul unor campanii şi evenimente locale şi naţionale.

9. Ora de net – Raportează materialele nepotrivite de pe net
https://oradenet.ro/

Linia de consiliere
Ai vreo problemă pe net și nu știi cum să o rezolvi? Crezi că ai făcut ceva greșit sau s-a întâmplat ceva ce nu înțelegi?
Cere o mână de ajutor prietenilor tăi de la Ora de net! Contactează-ne oricând ai vreo problemă legată de tehnologie sau internet și te ajutăm orice ar fi – nu punem note proaste, nu îți scădem nota la purtare și nici nu-ți sunăm părinții.

Telefon
031-80 80 000
Număr apelabil gratuit în Digi Tel și Digi Mobil. Îți răspundem zilnic, între orele 10 și 17, la orice întrebare legată de siguranța pe net.
E-mail ajutor@oradenet.ro
Dacă ți-e mai ușor să ne scrii, noi îți vom răspunde cât de repede putem.
Social media
Facebook Și noi stăm pe Facebook, să știi! Intră cu încredere pe Ora de net și dă-ne mesaj direct în mesageria paginii.
Chat live oradenet.ro
Poți lua legatura cu noi și pe chat, atunci când suntem online.

Linia de raportare
Dacă ai găsit ceva pe internet ce poate fi periculos pentru un copil sau adolescent, raportarea e primul pas să scăpăm de acel ceva.
Scrie-ne și noi trimitem informațiile la departamentele din Poliție abilitate să investigheze și să intervină. Completarea datelor cu caracter personal este opțională. Datele tale ne ajută să cerem informații suplimentare dacă este cazul. Persoanele care raportează nu vor fi suspectate față de găsirea conținutul raportat.
Dacă nu vrei să folosești formularul din dreapta, ne poți povesti ce s-a întâmplat și pe adresa abuz@oradenet.ro

10. Telefonul copilului 116 111
https://telefonulcopilului.ro/

Pentru ce probleme pot apela Telefonul Copilului ?
Dacă eşti copil, la Telefonul Copilului poţi suna pentru orice, nicio problemă nu este prea mare sau prea mică pentru a o discuta cu noi.
Cine sună la Telefonul Copilului, 116111?
Toţi copiii din România sau copiii străini aflaţi pe teritoriul României pot apela Telefonul Copilului, în cazul în care nu le sunt respectate drepturile. De asemenea, şi părinţii, cadrele didactice, profesioniştii sau publicul larg pot semnala cazuri de încălcare a drepturilor copilului la 116 111.

Cine răspunde la Telefonul Copilului, 116111?
La Telefonul Copilului răspund personalul angajat şi voluntarii pregătiţi să asculte copiii, tinerii, părinţii, publicul larg. Echipa noastra este formată exclusiv din asistenți sociali și psihologi, pregătiți oricând să îți ofere ajutor specializat.

11. SMS 113 – Serviciul de Urgență Pentru Persoane cu Dizabilități de Auz și de Vorbire
https://copii.gov.ro/1/sms-113-serviciul-de-urgenta-pentru-persoane-cu-dizabilitati-de-auz-si-de-vorbire/

Serviciul SMS 113 este soluția implementată de Serviciul de Telecomunicații Speciale pentru a veni în sprijinul persoanelor cu deficiențe de auz și/sau vorbire care au nevoie de ajutorul agențiilor de intervenție (Ambulanță, SMURD, Poliție, Pompieri, Jandarmerie, Salvamont).

Persoanele cu dizabilități de auz și/sau vorbire pot să folosească gratuit numărul unic 113 pentru SMS-urile asociate apelurilor de urgență. Acestea pot să folosească numărul 113 doar după o înregistrare prealabilă a propriului număr de telefon în baza de date a Sistemului pentru apeluri de urgență.

Dacă o astfel de persoană este înscrisă în baza de date a Serviciului 113, atunci când va apela 112 vor fi trei avantaje importante:

– sistemul va identifica automat numărul de pe care sună ca aparținând unei persoane cu deficiențe de auz/și sau vorbire, iar operatorul 112 va urma procedura, adică va gestiona urgența prin schimb de mesaje;

– prin apelul la 112, care este absolut necesar, sistemul informatic afișează localizarea de rețea care are o rază mai mare de acoperire și o altă localizare avansată;

– persoanele care se înregistrează pot declara o persoană de ajutor, care, atunci când situația o impune, poate fi contactată de Serviciul de urgență și care poate furniza detalii suplimentare și facilita comunicarea.

Categorii populare
Semnalare eveniment:

Serviciul Unic de urgență - 112

În cazuri grave, care reprezintă o urgență: semnalați telefonic prin Serviciul Național Unic de Apel de Urgenţă 112

Numărul UNIC național pentru copii

pentru sesizarea cazurilor de abuz, neglijare şi exploatare a copilului.

Articole recente